Om Try

Om os

Try Efterskole har plads til 85 elever. Vi tilbyder efterskole fra 8. til 11. klassetrin. De elever der har lysten, interessen og kompetencerne har mulighed for at tage Folkeskolens 9. kl. Afgangsprøve i fagene Dansk og Matematik. Hvis du vælger at følge eksamenshold, er der yderligere timer i dansk og matematik. Alle elever får ved opstart en Chromebook som du kan beholde, når du afslutter dit efterskoleforløb.

Try Efterskole ligger lidt nord for Aalborg i naturskønne omgivelser. Skolen er en specialefterskole for elever der har brug for en ny og mere praksisorienteret undervisning. Vi har værksteder og linjer, hvor du kan prøve kræfter med musik, mad, kreative værksteder, motor, håndværksfag, landbrug, heste og natur.
Derudover tilbyder vi valgfag, lejrtur og fællesaktiviteter. Hos os sker undervisningen, værkstedsfag og samvær ofte i mindre grupper, med flere undervisere på hvert hold. Kig dig omkring på hjemmesiden eller ring og aftal et besøg, hvis Try lyder som noget for dig?