E-sport - CS:GO

I skolens E-sport lokale arbejder vi med Esport med speciale indenfor Counter-Strike. Her bliver du en del af holdet og her er der plads til alle! Uanset om du er helt ny til spillet eller har spillet før.

På Try efterskole vil du komme til at bruge mange timer sammen med vores dygtige underviser Kasper Kristensen (DetlevSNitzEL) i Counter-Strike.

Vi bruger gaming og esport som drejepunkt i undervisningen, med fokus på samarbejde, trivsel, kommunikation og det gode fællesskab. Vi taler ordentligt og respektfuldt til hinanden i lokalet samt online over computeren. Alle eleverne har en vigtig rolle på holdet, man skal derfor sammen finde/løse de udfordringer man møder.

Eleverne arbejder i faget med. Strategi og taktisk forståelse, personlig udvikling, overblik og kommunikation, respekt, roller, digital mobning, spillets historie og team building. I undervisningen arbejdes der ud fra et teoretisk oplæg, herefter afprøves/øves i praksis.

Der skal påregnes nogle blive weekender, for på esportlinjen dyster vi sammen og deltager i turneringer. Det kan være træningslejre på skolen, deltagelse i events ude af huset eller besøge andre efterskoler med samme interesse.

På skolen vægter vi idræt og sund livsstil højt. Det er yderst vigtigt eftersom, esport elevernes dagligdag typisk foregår meget stillesiddende foran skærmen. Som en del af undervisningen på esport, vil der derfor være indkoblet fysisk aktivitet, motion og kost.

Vi holder til i skolens nybygget E-sport lokale fra 2022, med det bedste udstyr til alle vores gamere!
Der mulighed for at medbringe eget tastatur, headset, mus og musemåtte.

Udstyr:
Corsair Carbide 275R