Mad og Livsstil

I skolens køkken holder Mad & Livsstil til. Holdet for er dig der kan lide at lave mad, er nysgerrige på madlavning eller måske drømmer om at arbejde i et køkken. Her lære du om gastronomi, ernæring, råvarer, hygiejne og glæden ved at lave mad.

I køkkenet er der fokus på samarbejde, trivsel og det at være en del af et forpligtende fællesskab. Vi taler ordentligt og respektfuldt til hinanden, og bidrager til den gode stemning og arbejdsglæde. Alle har en vigtig funktion, og alle hjælper til med, at skabe et godt arbejdsklima og sammenhold i køkkenet, det er vigtigt.
Eleverne inddrages i planlægning og udførelse af opgaverne, og eleverne får på den måde oplevelsen af stor grad af ansvar for sig selv og andre, hvilket også er med til at løfte både elevens selvværd og selvtillid.

I køkkenet arbejdes der efter mesterlæreprincippet, hvor eleverne lærer om alle arbejdsopgaver i køkkenet.
Arbejdet er fokuseret på praktiske opgaver, samtidigt med at elevernes personlige, sociale og faglige færdigheder udvikles. I køkkenet arbejder vi med alle arbejdsopgaver. Det vil sige kold kok, varm kok, opvask, dessert og bagværk. Derudover indgår der arbejdstemaer som motion, ernæringslære, hygiejne, køkkenmaskiner, piktogrammer med mere.

Vi holder til i skolens nye storkøkken, hvor der også er separat teorilokale, køkkenet ligger i umiddelbar forlængelse af skolens spisesal.

Scroll to Top