Værkstedet

På Værkstedet er du en del af et stort hus, som rummer mange forskellige håndværk, og muligheder for at fordybe dig i et utal af projekter og fagretninger.

Du vælger vores værksted, hvis du godt kan lide at arbejde med dine hænder eller bare elsker at være kreativ. Med udgangspunkt i begreberne undervisning og læring undervises der ud fra mesterlære-principperne, hvor du som elev tilegner dig færdighed ved i praksis ”at gøre noget”.
På værkstedet er du en del af et forpligtende fællesskab, og vi lægger stor vægt på god omgangstone, trivsel og respekt for forskelligheder.

Her kan du både udvikle dig personligt, socialt og fagligt. Du bliver bedre til samarbejde, kan prøve håndværk af, få nye venner og på samme tid blive en del af arbejdsfællesskabet.

”Værkstedet” består af fire linjer. “Skills”, ”Keramik og Glas”, ”Byg og Grøn” samt ”Metal og Motor”. Du vælger dig som udgangspunkt ind på en af de fire linjer, og har muligheden for at skifte undervejs, efter aftale.

Da vi arbejder på et ”rigtigt” værksted kræver lovgivningen, at vi har sikkerhedssko og arbejdstøj på overalt i huset, dette skal du som elev selv medbringe hjemmefra.